- Over ons
- Nieuws
- Inspiratie
- Maatwerk
- Locaties
- Service & Contact Inloggen
Winkelwagen
Ma-vr 08:00-17:00
- Algemene informatie
- Over ons
- Nieuws
- Inspiratie
- Maatwerk
- Locaties
- Service & Contact
- Opleidingen
- PE
- Examen
- Permanent Actueel
- Trainingen
- Skills for Financials
- Echtscheidingsadviseur in 1 dag
- Hypothecair Planner in 1 dag
- Financieel Planner in 1 dag
- Estate Planner in 1 dag
- Schuldhulpverlening in 1 dag
- Bewindvoering in 1 dag
- Masterclass Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
- Schrijven van Klantgerichte Adviezen
- Masterclass The Future of Finance
- Training Klantspecifiek Adviseren en Vastleggen
Klantgericht Verkopen
Waarom zou de klant voor jou kiezen?
Wat houdt de training in?
Klantgericht Verkopen is een training die draait om situaties op de werkvloer. Direct inzetbaar dus! Ontdek jij samen met ons jouw kracht?
Je hebt het gevoel dat er op commercieel vlak meer te halen valt. Je wilt jouw kwaliteiten nóg meer benutten en nóg meer resultaat boeken bij klanten. Dan is de training Klantgericht Verkopen echt iets voor jou!
Het menselijk contact wordt steeds belangrijker in deze tijd van digitalisering, automatisering en robotisering. Hiermee kunnen organisaties zich onderscheiden. In deze training leer je hoe je een relatie opbouwt met de klant en hoe je de juiste vragen stelt, waardoor je een nog beter salesgesprek gaat voeren!
Tijdens de 3-daagse training draait het om jouw verkoopvaardigheden. Of nog beter gezegd: het verbeteren daarvan. Aan de hand van rollenspellen met een trainingsacteur ontdek je jouw verkoopstijl.
Daarna brengt onze ervaren communicatie- en gedragstrainer je alle kneepjes van het vak bij. Gedrag van klanten analyseren, inspelen op behoeftes en omgaan met persoonlijke valkuilen; alles komt voorbij.
Bij Lindenhaeghe biedt elke training veel ruimte voor interactie, ervaringsuitwisseling en onderlinge feedback. Je leert het meeste wanneer we ingaan op jouw eigen ervaringen. Daarom vul je van te voren een intake in en omschrijft je hierin je persoonlijke leerdoelen. Onze trainer past de invulling hier zoveel mogelijk op aan. Bij Lindenhaeghe Trainingen gaan we dus voor een persoonlijke aanpak. Daarom mag je ook tot een maand na afloop contact opnemen met de trainers. Bijvoorbeeld om praktijksituaties voor te leggen. Handig!
Binnenkort van start
- Start:Vr 10 januari 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Vr 10 januari 2020
Vr 24 januari 2020
Vr 7 februari 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+ - Start:Wo 4 maart 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Wo 4 maart 2020
Wo 18 maart 2020
Wo 1 april 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+ - Start:Di 12 mei 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Di 12 mei 2020
Di 26 mei 2020
Di 9 juni 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+
- Start:Vr 10 januari 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Vr 10 januari 2020
Vr 24 januari 2020
Vr 7 februari 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+ - Start:Wo 4 maart 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Wo 4 maart 2020
Di 17 maart 2020
Di 31 maart 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+ - Start:Di 12 mei 2020 #6+Tijdstip:
09:30 - 16:30
Lesdagen:
Di 12 mei 2020
Di 26 mei 2020
Di 9 juni 2020
Plaatsen Beschikbaar: 6+
Lees onze blog:
Klantgericht verkopen: dit verwacht je klant van jou
Je wilt die nieuwe deal binnenslepen. Of je wilt meer halen uit je bestaande relaties. Dan komt het aan op je skills als verkoper. Over welke kenmerken een goede verkoper anno 2017 beschikt?
Je klanten veranderen
Klantgericht verkopen is geen product verkopen, maar een oplossing bieden. En dat wordt steeds lastiger, want in deze digitale tijd weten je klanten steeds meer. Door die groeiende kennis worden ze ook steeds kritischer en veeleisender. De grote uitdaging van verkopen blijft je klant overtuigen van een idee, maar het wordt steeds belangrijker dat deze gedachte aansluit bij zijn belevingswereld. Kortom: de markt verandert, de wijze van communiceren ook.
Kennis is belangrijker dan ooit
De insteek is niet langer ‘hoe kan ik verkopen’. De insteek is ‘hoe kan ik helpen’. Dat kom je alleen te weten wanneer...
je precies op de hoogte bent van wat er binnen een sector speelt, en natuurlijk ook binnen een organisatie. Vergeleken met een paar jaar geleden stap je tegenwoordig later binnen in de buyer journey. De basiskennis vindt je klant wel op internet. Jij onderscheidt je met specifieke kennis van de branche en organisatie. Jij stuurt, duidt of helpt. Als softwareverkoper is het leuk dat je uitleg kunt geven over hoe software werkt. Maar de klant van nu is veel meer geïnteresseerd in wat het hem specifiek oplevert. Als verkoper word je steeds meer consultant.
...net als sociale vaardigheden
Dat betekent ook dat verkopen tweerichtingsverkeer is. Klanten knappen af op verkopers die veel aan het woord zijn en vooral vertellen hoe goed hun product wel niet is. Ze willen gehoord worden. Je luistert dus altijd naar wat je klant nodig heeft. Zelfs als je veel kennis van een branche of organisatie hebt, weet je de beste oplossing niet van tevoren. Daar kom je tijdens het gesprek achter. Je stelt open vragen. Je vraagt door. Zo leef je je in. Misschien kom je er zelfs achter dat je de oplossing die nodig is niet kunt bieden.
Een effectieve verkoper wordt niet geboren. Zo’n verkoper word je. Het mooie daaraan is dat je je dus ook als verkoper kunt blijven ontwikkelen. Wat er ook om ons heen gebeurt, sales blijft mensenwerk. Je sleept die deal eerder binnen door je te verdiepen in je klant en te investeren in relaties. Hoe eerder en hoe beter je kunt begeleiden richting een oplossing, hoe groter de kans dat er een bloeiend partnerschap ontstaat. Eén waar je allebei van profiteert. Niet eenmalig, maar voor een langere termijn.
Meer weten over het hoe? Tijdens de training Klantgericht Verkopen leer je alles over hoe je jouw verkoopskills verbetert.
De vier zekerheden

De trainers
Jij gaat aan de slag met gedreven communicatie- en gedragstrainers. De trainers Klantgericht Verkopen hebben veel ervaring met diverse trainingsmethoden. De interactie met de trainer en de kleine groepen zorgen ervoor dat jij het maximale uit deze training kunt halen.
Trainer Valérie aan het woord.
"Na 20 jaar werkervaring in diverse commerciële functies, ben ik inmiddels al weer 6 jaar als zelfstandig trainer en coach actief en geef ik mijn ervaringen door aan zelfstandig ondernemers, managers en medewerkers, onder andere in de financiële dienstverlening.
Mijn specialiteit is het geven van inzicht en het bewust maken van het effect dat jouw houding heeft op anderen en het aanreiken van handvatten om dit effectief te beïnvloeden.
Ik krijg voldoening als deelnemers ervaren dat ze steeds beter in staat zijn om, in de omgang met klanten, collega's en managers, in hun eigen kracht te blijven en daardoor betere resultaten boeken." Valérie Joosten
Toelichting op de prijs
Studiemateriaal
De prijs is inclusief digitaal studiemateriaalExclusief btw
De prijs van dit product is exclusief btwToeslag locatie- en arrangementskosten
€ 19,95 per trainingsdag voor het gebruik van consumptiesDiverse betaalmogelijkheden
Mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen

Wat levert deze training mij op?
Na de Training Klantgericht Verkopen ken jij je klant als geen ander en weet je hoe je jouw commerciële stijl het beste kunt inzetten. Jij haalt vanaf nu het optimale rendement uit je sales en acquisitie.
Direct bestellen
Klantgericht Verkopen
€899
- 3 dagen
- Al 5 jaar op rij #1
- De beste trainers